Frågor och Svar

Tryck på någon av kategorierna nedan och få svar på de vanligaste frågorna.

Vad kostar frakten?
Som kund hos oss på Milrab ger vi alltid gratis frakt på alla köp över 800kr. Men du kan välja bland andra alternativ för att skynda på frakten eller vid mindre köp.
Hur lång tid tar det innan jag får min vara?
Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar. I enstaka fall kan det ta upp till 5-7 arbetsdagar innan du får varan levererad. Detta kan bero på perioder med mycket hög belastning hos oss eller vår samarbetspartner PostNord.
Kan jag spåra paketet?
Så fort paketet är klart till att skickas kommer du få ett spårningsnummer tillsänt via e-post eller sms. Vi kan leverera över hela landet och både moms och tull ingår självklart alltid i våra priser. OBS: Tänk på att det kan ta ett par timmar innan spårningsnumret blir aktivt.
Jag har inte fått alla varor jag har beställt. Hur gör jag?
Vi har flera lager och i vissa fall skickas varor i samma beställning från olika lager. Det kan innebära, om du t.ex. har köpt en PC och ett par Adidas-skor, att dessa produkter skickas från olika lager. Därmed kan det hända att dina varor från samma beställningstillfälle, anländer i olika paket och vid olika tidpunkter.

Vad gäller?
Vid köp hos Milrab har du självfallet samma ångerrätt som på alla andra platser. Men i tillägg till detta har vi på Milrab valt att ge dig som kund extra lång betänketid – hela 365 dagar öppet köp och dessutom står vi på Milrab för returkostnaden! Detta kan du läsa mer om under fliken ”kundfördelar”.

Hur gör jag för att returnera en vara?
Om du har beställt en vara som du önskar att returnera så gör du såhär:

1. Fyll i retursedeln som du fick tillsammans med din orderbekräftelse eller ladda ner en kopia här. Ange returorsak och vilka varor du returnerar. Använd retursedeln som du fått med e-post för att skicka tillbaka paketet kostnadsfritt. Glöm ej skicka in den digitala kopian på din retursedel genom att klicka på ”skicka digitalt” i PDF’n.
2. Lägg varorna du ska skicka tillbaka i originalförpackningen med alla lappar kvar. Använd inte tejp och skriv inte direkt på paketet.
3. Lämna paketet på uthämtningsstället där du hämtat det, tillsammans med den ovan nämnda returetiketten du fått via e-post. För mer information om villkoren för retur kan du klicka på länken här!

Jag har en vara som har gått sönder. Hur gör jag?
Om du har en vara som har gått sönder eller är defekt vid ankomst, kontakta oss per telefon eller via support@milrab.se , så hjälper vi dig att starta ett ärende. Du kan även ta kontakt via vår chattfunktion under dess öppettider. Du finner även mer information under fliken ”Byte och Retur”.

För oss på Milrab är det essentiellt att du som kund alltid känner dig nöjd med hela processen. Därför har vi etablerat flera kundfördelar som vi tror ska göra hela processen enklare, trevligare och snabbare för dig som kund hos oss.
Under fliken ”kundfördelar” hittar du information om alla de förmåner som vi erbjuder dig som kund hos Milrab.

 

 

Chatta med oss

Har du frågor som du inte har fått svar på här ovan?
Tryck på symbolen nere i högra hörnet för att påbörja ett samtal.
Öppettider: Mån-fre 08-16
När chatten inte är öppen kan du skicka ett meddelande till oss här.