Vi erbjuder 365 dagars öppet köp från tidpunkten du har fått produkterna. Returkostnaden täcks av Milrab med vår retursedel OBS! Alla godkända returprodukter behandlas för återbetalning. Om du vill göra en ändring måste du lägga en ny beställning för önskad produkt /storlek /färg.
Så returnerar du
1. Fyll i returformuläret som kommer ihop med din orderbekräftelse. Du kan även ladda ner returformuläret här. Ange returorsak och vilka varor du returnerar.
2. Använd retursedeln som skickats via e-post med ämnet “Milrab leveransbekräftelse” för att skicka paketet i retur utan kostnad.
3. Lägg de produkter du ska returnera i originalförpackningen med alla etiketter på. Tejpa inte eller skriv inte direkt på produktförpackningen.
4. Lämna returpaketet hos postombudet.
Om du inte har fått en retursedel kan du kontakta oss på chat (08-16) eller skicka e-post til
support@milrab.se
Byte av vara
Det är tyvärr inte möjligt att byta i samband med retur. Returnerade varor behandlas för kreditering/återbetalning. Om du vill byta till annan produkt gör du detta genom att lägga en ny order.
Om du vill ha en annan produkt och lagt en ny order kommer denna att levereras inom normalt 2-5 arbetsdagar.
Villkor för godkänd retur
Använd inte tejp och skriv inte direkt på originalförpackningen när du skickar returen. Kom ihåg att vi ska kunna sälja varorna igen. Packa artikeln som den var när den levererades. Vid retur är du ansvarig för artikeln. När du returnerar eller byter måste varan vara oanvänd och returneras i oskadad originalförpackning. Alla lappar och manualer måste skickas med. Om artikeln har använts, originalförpackningen är skadad eller det saknas medföljande etiketter, manualer, bruksanvisningar etc. kommer inte returen att godkännas och vi skickar tillbaka varan till dig utan extra kostnad.
-
Produkten kan provas för att se att storleken är rätt, men bör inte användas.
-
Kläder som returneras får inte ha någon lukt eller vara smutsiga.
-
ID-taggen får inte brytas sönder eller tas bort från produkten. ID-taggen är den faktiska tätningen på plagget och garanterar att plagget är nytt.
-
Av hygieniska skäl tar vi inte underkläder i utbyte / retur.
-
Vänligen tejpa inte och skriva inte direkt på originalförpackningen. Observera att du som kund är ansvarig för att produkten är korrekt förpackad för fraktas säkert.
-
Produkten måste vara som ny och kan inte ha några synliga användningsmärken.
-
Allt originalinnehåll och originalförpackningar måste vara intakta.
Återbetalning efter en retur
Klarna Kortbetalning (Visa, Mastercard): Klarna återbetalar beloppet till det använda kortet, oavsett om du returnerar med posten eller i ett av våra lager. Du kommer att kontaktas om de behöver ytterligare kontoinformation.
Klarna Faktura: : Logga in på www.klarna.se för att få din uppdaterade faktura. Du hittar också fakturan i Klarna-appen. Du kommer att kontaktas om de behöver kontoinformation för kredit.
Swish: Belopp återbetalas till samma kort.
Klarna och informationshantering
För din egen säkerhet vill Klarna inte spara din bankinformation. Därför behöver de i vissa fall dessa uppgifter igen när de ska överföra pengarna till dig. Du kan använda ditt kreditbelopp för att betala andra utestående fakturor med Klarna, annars återbetalas pengarna till ditt konto. Observera att Klarna måste få lite information om dig för att göra en betalning, samt ett kvitto som visar din betalning, om beloppet överstiger 30 000 SEK. Du kommer att få ett e-postmeddelande från Klarna om ditt kreditbelopp och du ska bara följa instruktionerna i e-postmeddelandet.