Kundtjänst

Tryck på en av kategorierna nedanför för att se svar på de vanligaste frågorna. Om du inte finner svar på det du undrar över, kan du mejla vår kundtjänst på support@milrab.se

 

Som kund hos oss på Milrab ger vi alltid gratis frakt på alla köp över 800kr. Men du kan välja bland andra alternativ för att skynda på frakten eller vid mindre köp.


Hur lång tid tar det innan jag får min vara?
Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar. I enstaka fall kan det ta upp till 5-7 arbetsdagar innan du får varan levererad. Detta kan bero på perioder med mycket hög belastning hos oss eller vår samarbetspartner PostNord.

Kan jag spåra paketet?
Så fort paketet är klart till att skickas kommer du få ett spårningsnummer tillsänt via e-post eller sms. Vi kan leverera över hela landet och både moms och tull ingår självklart alltid i våra priser. OBS: Tänk på at det kan ta lite tid innan spårningsnumret blir aktivt.

Jag har inte fått alla artiklar jag beställt. Vad gör jag?
Logga in på ditt konto här, gå sedan till fliken "Ordrar" och tryck på det aktuella ordernumret. Under varje beställning måste du kunna se status för vilka artikelnummer som har skickats. Om en artikel inte har status "Levererad" kommer det att finnas ett förväntat datum för när den är i lager (ETA) eller info om att det är en beställningsartikel, strax under produktens artikelnummer. När produkten har kommit in på lager och registrerats, skickar vi den till dig så snart som möjligt. Om informationen under din beställning inte stämmer, vänligen kontakta vår supportavdelning på support@milrab.se

Vi erbjuder 365 dagars öppet köp från tidpunkten du har fått produkterna. Returkostnaden täcks av Milrab med vår retursedel OBS! Alla godkända returprodukter behandlas för återbetalning. Om du vill göra en ändring måste du lägga en ny beställning för önskad produkt /storlek /färg.

Så returnerar du

1. Fyll i returformuläret som kommer ihop med din orderbekräftelse. Du kan även ladda ner returformuläret här. Ange returorsak och vilka varor du returnerar.

2. Använd retursedeln som skickats via e-post med ämnet “Milrab leveransbekräftelse” för att skicka paketet i retur utan kostnad.

3. Lägg de produkter du ska returnera i originalförpackningen med alla etiketter på. Tejpa inte eller skriv inte direkt på produktförpackningen.

4. Lämna returpaketet hos postombudet.


Om du inte har fått en retursedel kan du kontakta oss på chat (08-16) eller skicka e-post til support@milrab.se


Byte av vara

Det är tyvärr inte möjligt att byta i samband med retur. Returnerade varor behandlas för kreditering/återbetalning. Om du vill byta till annan produkt gör du detta genom att lägga en ny order.

Om du vill ha en annan produkt och lagt en ny order kommer denna att levereras inom normalt 2-5 arbetsdagar.


Villkor för godkänd retur

Använd inte tejp och skriv inte direkt på originalförpackningen när du skickar returen. Kom ihåg att vi ska kunna sälja varorna igen. Packa artikeln som den var när den levererades. Vid retur är du ansvarig för artikeln. När du returnerar eller byter måste varan vara oanvänd och returneras i oskadad originalförpackning. Alla lappar och manualer måste skickas med. Om artikeln har använts, originalförpackningen är skadad eller det saknas medföljande etiketter, manualer, bruksanvisningar etc. kommer inte returen att godkännas och vi skickar tillbaka varan till dig utan extra kostnad.

  • Produkten kan provas för att se att storleken är rätt, men bör inte användas.

  • Kläder som returneras får inte ha någon lukt eller vara smutsiga.

  • ID-taggen får inte brytas sönder eller tas bort från produkten. ID-taggen är den faktiska tätningen på plagget och garanterar att plagget är nytt.

  • Av hygieniska skäl tar vi inte underkläder i utbyte / retur.

  • Vänligen tejpa inte och skriva inte direkt på originalförpackningen. Observera att du som kund är ansvarig för att produkten är korrekt förpackad för fraktas säkert.

  • Produkten måste vara som ny och kan inte ha några synliga användningsmärken.

  • Allt originalinnehåll och originalförpackningar måste vara intakta.


Återbetalning efter en retur

Klarna Kortbetalning (Visa, Mastercard): Klarna återbetalar beloppet till det använda kortet, oavsett om du returnerar med posten eller i ett av våra lager. Du kommer att kontaktas om de behöver ytterligare kontoinformation.

Klarna Faktura: : Logga in på www.klarna.se för att få din uppdaterade faktura. Du hittar också fakturan i Klarna-appen. Du kommer att kontaktas om de behöver kontoinformation för kredit.

Swish: Belopp återbetalas till samma kort.

Klarna och informationshantering
För din egen säkerhet vill Klarna inte spara din bankinformation. Därför behöver de i vissa fall dessa uppgifter igen när de ska överföra pengarna till dig. Du kan använda ditt kreditbelopp för att betala andra utestående fakturor med Klarna, annars återbetalas pengarna till ditt konto. Observera att Klarna måste få lite information om dig för att göra en betalning, samt ett kvitto som visar din betalning, om beloppet överstiger 30 000 SEK. Du kommer att få ett e-postmeddelande från Klarna om ditt kreditbelopp och du ska bara följa instruktionerna i e-postmeddelandet.

Jag har en produkt som gått sönder. Vad gör jag?
Om du har en produkt som gått sönder eller var defekt när du fick den är det bara till att ta kontakt med oss via chatten eller mejla oss på support@milrab.se, så hjälper vi dig med att skapa ett ärende. Du kan också finna mer information här.

För oss på Milrab är det viktigt att du som kund alltid är nöjd med processen. Vi ger dig därför flera kundfördelar, som vi anser gör hela handeln enkel, trygg och snabb för dig som kund. Under kundfördelar finner du information om alla fördelarna vi erbjuder dig som kund hos Milrab.

 

 

Chatta med oss

Har du en fråga du inte fått svar på ovanför?
Tryck på symbolen i nedersta högra hörnet för att starta en chat.
Öppningstider: Mån-fre 08.00-16.00
Om chatten inte är tillgänglig kan du skicka ett meddelande till oss på support@milrab.se