Vi står för fraktkostnaderna vid byte och retur, och du har hela 365 dagar på dig att prova och bestämma dig! Här kan du läsa mer om våra fantastiska kundförmåner.

Ångerrätt
Vid köp hos Milrab har du självfallet samma ångerrätt som på alla andra platser. Men i tillägg till detta har vi på Milrab valt att ge dig som kund extra lång betänketid – hela 365 dagar öppet köp och dessutom står vi på Milrab för returkostnaden!

Du kan läsa mer om våra fantastiska kundfördelar genom att klicka här. Nedan följer information om den ångerrätt som alltid gäller enligt standardpraxis.

Ångerrätten ger kunden rätt att frångå avtalet (ångerrätt) genom att meddela säljaren senast 14 dagar efter att kunden mottagit varan och de uppgifter som krävs i enlighet med tredje kapitlet i ångerrättslagen är mottaget på ett föreskrivet sätt i ett ångerrättsformulär. För vidare information om ångerrätt kan du klicka här.

Reklamation
Om kunden hittar ett fel eller brist på varan skall denne inom rimlig tid efter att felet uppdagats meddela säljaren (reklamation). Fristen för att reklamera en artikel är två månader från det att kunden uppdagat felet. Du har dock upp till tre år på dig att uppdaga eventuella fabrikationsfel, men efter 6 månader är det din plikt att påvisa att felet fanns där vid leverans och ej har orsakats av dig eller ditt bruk. För mer detaljerad information kring reklamation kan du klicka här.
 

Byte och retur

1. Lämna ditt retur-/bytespaket till rätt transportör
Fäst returetiketten du fått på e-post på utsidan av ditt returpaket och bifoga din retursedel komplett ifylld i paketet. Vi skickar våra paket med Postnord. Lämna in ditt returpaket hos ditt lokala postombud. Din retursedel och returetikett finner du i de e-poster du har fått i samband med din beställning. För att ladda ned en ny retursedel kan du klicka här!

Spara spårningsnumret som du får till ditt returpaket. Med det kan du när som helst se var paketet befinner sig. Om du väljer att använda en annan fraktmetod än returpaketet får du själv stå för fraktkostnaderna.

2. Väntad behandlingstid för retur/byte
Du får räkna med att det tar 2-5 arbetsdagar för paketet att nå vårt lager. När vi har mottagit paketet kommer vi skicka ett bekräftelsemail till dig inom 1-2 arbetsdagar. Om paketet ska returneras, ordnas det samma dag som du får en bekräftelse på mottagen retur. Ska du byta varor så går bytesbeställningen in i den vanliga kön och paketet skickas inom 0-3 dagar. Du kommer att få en ny sändningsbekräftelse med e-post när beställningen skickas från vårt lager.

3. Om bytes- eller returpaketet skulle försvinna under transporten tillbaka till oss. Vem är ansvarig?
När ett paket är levererat till mottagaren eller ligger klart för hämtning, och information om upphämtning är skickad, räknas paketet som köparens egendom och ansvar. Men om det mot förmodan skulle vara så att ditt returpaket skulle försvinna under transporten tillbaka till oss så kan du ta kontakt med vår kundsupport så försöker vi hjälpa dig lösa problemet så gott vi kan!

Precis som det är vårt ansvar att paketet kommer fram till dig, är det ditt ansvar som kund att se till att ditt returpaket kommer fram till oss. Det betyder att du som kund är ansvarig för paketets innehåll tills vi tar emot det. När du använder vår retursedel kommer paketet att skickas direkt till oss och du har möjlighet att spåra din retur.
 

Återbetalning vid retur
För att få hela beloppet återbetalt ska varan skickas tillbaka i samma skick som den mottogs. Det vill säga i originalförpackning (även skokartong), med alla lappar sittandes kvar och utan lukt eller fläckar.

Vi förbehåller oss rätten att vänta med återbetalning tills dess att vi har mottagit din retur, alternativt fått dokument som styrker returen (t ex. leveransnummer).

Om du häver hela köpet kommer du att få tillbaka hela varans värde inom 14 dagar från att vi mottagit din retur.
Du kommer att få ett mail när ditt returärende är färdigbehandlat.

Vad behöver vi från dig vid retur/byte eller reklamation?
Vi behöver följande information
• Ordernummer
• Orsak till reklamationen - Skicka en bild av eventuella brister/fel
• Fullständigt ifyllt och insänt returschema (se hur du gör här)

Ärendet skickas därefter vidare till leverantören som hanterar reklamationen (och som i vissa fall kommer att hanteras direkt mellan kunden och producenten, i vilket fall du kommer att bli informerad om detta).

5. Villkor för godkänd retur
• Produkten kan provas för att se om storleken passar, men den får inte användas.
• Kläder som ska returneras eller bytas får inte ha lukt eller fläckar.
• Id-lappen får inte vara trasig eller borttagen från produkten. Id-lappen är själva förseglingen av klädesplagget och garanterar att plagget är nytt.
• Av hygieniska skäl har vi inte bytes- eller returrätt på underkläder, eftersom de kan ha provats.
• Använd inte tejp och skriv inte direkt på originalförpackningen (plastpåsar, kartonger etc.)

För information om hur du skickar tillbaka varan kan du klicka här.
 

6. Retur över landsgränser
Det är inte möjligt att göra retur från annat land än det köpet har genomförts från ifall Milrab ska stå för returkostnaderna.