Kundservice

Tryck på någon av kategorierna nedan och få svar på de vanligaste frågorna.

Normal leveranstid är 2-4 arbetsdagar. I enstaka fall kan det ta upp till 5-7 arbetsdagar att innan du får varan levererad. Detta kan bero på perioder med mycket hög belastning hos oss eller vår samarbetspartner Bring. Så fort paketet är klart att skickas kommer du få en spårning till ditt paket skickat till dig via E-post och SMS. Tänk på att det kan ta några timmar innan spårningen blir aktiv. Milrab levererar varor i hela Sverige i samarbete med Bring. Moms och tull ingår i priset.

Jag har inte fått alla varor jag har beställt. Hur gör jag?
Vi har flera lager och i vissa fall skickas varor i samma beställning från olika lager. Det betyder att om du t ex har köpt en PC och ett par Adidas-skor så kommer de att skickas från två olika lager. Därför kommer inte alltid varorna till din leveransadress samtidigt, utan med några dagars mellanrum.

Hos Milrab har du 365 dagars ångerrätt.

Så gör du för att byta och returnera:
1. Fyll i retursedeln som du fick tillsammans med din orderbekräftelse. Du kan också ladda ner den här. Ange returorsak och vilka varor du returnerar. Använd retursedeln som du fått med e-post för att skicka tillbaka paketet kostnadsfritt.
2. Lägg varorna du ska skicka tillbaka i originalförpackningen med alla lappar kvar. Använd inte tejp och skriv inte direkt på paketet.
3. Lämna paketet på uthämtningsstället där du hämtat det. Använd returetiketten som du har fått via e-post.
Precis som det är vårt ansvar att paketet kommer fram till dig, är det ditt ansvar som kund att se till att ditt returpaket kommer fram till oss. Det betyder att du som kund är ansvarig för paketets innehåll tills vi tar emot det. När du använder vår retursedel kommer paketet att skickas direkt till oss och du har möjlighet att spåra din retur. För att få hela beloppet återbetalat ska varan skickas tillbaka i samma skick som den mottogs. Det vill säga i originalförpackning (även skokartong), med alla lappar sittandes kvar och utan lukt eller fläckar. Använd inte tejp och skriv inte direkt på varans kartong. Vi förbehåller oss rätten att vänta med återbetalning tills dess att vi har mottagit din retur, alternativt fått dokument som styrker returen (t ex. leveransnummer). Om du häver hela köpet kommer du att få tillbaka hela varans värde inom 14 dagar från att vi mottagit din retur. Du kommer att få ett mail när ditt returärende är färdigbehandlat.

Jag har en vara som har gått sönder. Hur gör jag?
Det är olika rutiner för olika produkter. Om produkten det handlar om finns med i den här listan är det bara att klicka på den för att få information om vilka rutiner som gäller för just den varan. Om du inte hittar varan i listan kan du ta kontakt med oss på chatten eller via support@milrab.se , så hjälper vi dig att starta ett ärende.

Vi arbetar kontinuerligt med att anpassa näthandeln på bästa möjliga sätt efter våra kunder. Vi fokuserar därför på trygg och säker handel för dig som kund, med god tillgänglighet till kundservice.

Fri frakt över 800 :-
Vid köp över 800:- kommer varorna skickas till dig utan fraktkostnad.

Gratis byte/retur
Som norsk går det enkelt snabbt att returnera eller byta varor från oss. Vi skickar med en färdigifylld returetikett i ditt paket. Allt du behöver göra är att fylla i retursedeln som du fått med din orderbekräftelse.
* Vi står för fraktkostnaderna för retur och din nya vara om du vill byta - en gång per beställning.
* Du har hela 365 dagar på dig att skicka tillbaka varorna.
* Varorna måste var oanvända, i originalförpackning och med alla lappar intakt.
* Detta gäller alla varukategorier utom elektronik och profilprodukter.

365 dagars öppet köp
* Du har hela 365 dagar på dig att se, prova och fundera på om du vill behålla produkterna du har mottagit. Det gör att du kan använda ditt hem som ett eget provrum. Är du osäker kan du beställa flera storlekar och skicka tillbaka varorna du inte vill behålla.
* Gäller även reavaror!!
* Varorna måste var oanvända, i originalförpackningen och med alla lappar intakta.
Gäller alla varukategorier utom elektronik och profilprodukter.

Se alla kundförmåner här

 

 

Chatta med oss

Har du frågor som du inte har fått svar på här ovan?
Tryck på symbolen nere i högra hörnet för att påbörja ett samtal.
Öppettider: Mån-fre 08-16
När chatten inte är öppen kan du skicka ett meddelande till oss här.